It is currently Tue Dec 10, 2019 6:51 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 69 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Semi Only.
PostPosted: Fri Jun 14, 2013 9:30 am 

Hold (Team): 1st. E.O.T. Яecon
Lad os høre, hvad folk synes.
For de uindviede kan jeg fortælle at det er en regel, der forbyder alle andre end støttevåben (muligvis også SMG'er) at skyde F.A.

Jeg er klart for semi only af flere grunde.
1. Reglen forstærker de våbentyper, der måske ikke var så attraktive førhen såsom shotguns og støttevåben.

2. Semi only er et godt skridt retningen mod at sætte en stopper for skydere med en urealistisk høj ROF, hvilket i sidste ende også burde nedbringe antallet af overmarkeringer.

3. Realisme. Semi only reglen gør at der er en enorm forskel på geværskytter og MG-skytter og det giver en helt ny dimension i spillet idet en fører pludselig skal vurdere, hvordan han på bedste måde anvender disse.

Offline Profile  

Post subject: Re: Semi Only.
PostPosted: Fri Jun 14, 2013 10:00 am 

Hold (Team): SOE
Jeg er helt klart for denne regel.

Der er også semi only til vores weekendspil.

SOE-Airsoft.dk

Offline Profile  

PostPosted: Fri Jun 14, 2013 11:07 am 

Hold (Team): TFR - Task Force Raven
Er også helt med :)

Offline Profile  

PostPosted: Fri Jun 14, 2013 4:31 pm 

Hold (Team): RAW
Er også helt klart for den regel...

Offline Profile  

PostPosted: Fri Jun 14, 2013 4:38 pm 

Jeg synes virkelig der giver noget til spil dynamikken at spille med semi only. Man rykker rundt på en anden måde og det låser ikke spillet på samme måde som med full auto all around.
Kun fordele ved det semi fra hvad jeg kan se.

Offline Profile  

PostPosted: Fri Jun 14, 2013 5:37 pm 

Hold (Team): 4. MIR.
For deltagere der skal spille mujahedin og somaliske banditter giver det godt nok mening at kunne skyde frås fra hoften. Det betyder dog ikke at det altid behøver at være tilladt. Jeg kunne sagtens se at semi-only var noget en arrangør kunne give dispensation for i de pågældende tilfælde hvis han vurderede at dem der spiller disse roller ville bruge deres FA-tilladelse på en måde der gavnede spillet.

Offline Profile  

PostPosted: Fri Jun 14, 2013 6:54 pm 

Hold (Team): Jäger
Count me in, jeg synes det er en fed regel :)

Offline Profile  

PostPosted: Fri Jun 14, 2013 7:08 pm 

Hold (Team): T.F.V
Troede det var en det var en del af "mentaliteten" efterhånden, at de fleste primært brugte semi af egen fri vilje.
Syntes det ville være en skam at gøre det til en decideret regel...men nu spiller jeg selvfølgelig også kun med GBBR så ROF'en har aldrig været vild høj for mit vedkommende.

Offline Profile  

PostPosted: Fri Jun 14, 2013 7:39 pm 

Hold (Team): L.R.S.D
den 1 gang jeg har været med til rigtig milsim, startede jeg ud med kun at skyde semi.
men da jeg fandt mig selv i en konstant regn af kugler følte jeg mig tvunget til også at brug fuld auto for at have bare en smule chance.

Jeg mener det er en regel der burde inføres, det ville forbedre spil oplevelsen gange 100.

Offline Profile  

PostPosted: Sat Jun 15, 2013 12:22 pm 

Der er også det argument at i tæt krat og hård blæst, så vil man ikke kunne ramme noget med vores våben?

Jeg er for semi, pga den dynamik der kommer med at man sku er nød til at arbejde samme og støttevåben får omsider deres ret(dog sys jeg kugle beholdningen på dem skal op igen).

Men der må være nogen der sidder og knurre i skægget over dette, meld jer på banen, så vi kan høre folks meninger:-)

Offline Profile  

PostPosted: Sat Jun 15, 2013 1:17 pm 

Hold (Team): SOE
Altså jeg synes da også der skal kunne være plads til at man skal kunne burst i ny og næ.

Men tanken er jo at det primært er semi only, og så hvis det lige er krat/hård blæst osv, så kan man bruge lidt burst.

Dog bliver det alt for vanskeligt regelmæssigt så og nogle vil bare bruge burst hele tiden.
Så vil burst lige pludselig blive det nye powergaming :)

SOE-Airsoft.dk

Offline Profile  

PostPosted: Sun Jun 16, 2013 7:12 am 

I ny og næ er bare umuligt at håndhæve så det bliver nødt til at være enten eller. I de tilfælde, hvor man ikke mener man kan skyde sin modstander med enkeltskud må man jo vurdere om man vil rykke i en bedre position, afbryde sin føling eller vente på at modstanderen måske flytter sig til et sted, hvor man kan høste ham.

Bør man gøre det til et krav at støttevåben SKAL hvile på støtteben/en mur/ en gren/ en makker etc. for at kunne skyde?
Jeg tænker at MG-skytterne ellers kan powergame ved at kunne skyde imens de er gående, løbende og frit stående (ja jeg ved godt at man kan de ting IRL).

Offline Profile  

PostPosted: Sun Jun 16, 2013 8:18 am 

Nah der bliver for meget regl'erri i mine øjne, samt de skytter har rigelig med vægt på, så tror de er belastet nok i forvejen, kontra alm skytter. Ser ingen grund til at trække ekstra ned over ørene på dem.

Offline Profile  

PostPosted: Sun Jun 16, 2013 9:42 am 

Hold (Team): The Royal Scots
Det var et krav førhen at man kun kunne skyde liggende eller knælene med et LMG/MG.
Men der var nogen modstand og det forstår jeg godt, så man valgte derfor at lave vægt krav.
Det var for at undgå at plastik M249 blev brugt som angrebsrifler.
Så jeg mener ikke vi kan gøre noget ved det, udover at opfordre folk til at agere realitisk.

Mht. semi only, mener IKKE det bør skrives i reglerne, det bør være op til spil arrangøren hvad han/hun, vil med sit spil.
Personligt kan jeg se både pluser og minuser ved det, men oplevede til BB at det kunne "holde de vilde hold" lidt nede :)
Og det giver dermed en positiv oplevelse for flere deltager.
Men en regl i reglsættet, nej tak.

Offline Profile  

PostPosted: Sun Jun 16, 2013 10:12 am 

Nej jeg mener heller ikke semi only skal skrives ind i regelsættet. Det bør være op til arrangøren fra gang til gang hvilke regler der skal bruges til deres spil.

Offline Profile  

PostPosted: Sun Jun 16, 2013 9:33 pm 

Ja til sidste sim blev der spurgt til briefingen om det var noget folk var frisk på, så enig med at det kan være en vurderings ting fra gang til gang:-)

Offline Profile  

PostPosted: Mon Jun 17, 2013 7:48 am 

Hold (Team): ESOT
Skod regl!

Det burde ligge i en milsimer at spille sp realistisk som muligt.

Og inden folk hyler så bruger jeg 30 skuds mags og har 7 opladte med .

Jeg skyder semi 98% af tiden men det kan ske man roder sig ud hvor man ikke kan bunde og FA er vejen frem.

Hvis man mener det er et problem så sys jeg man skal kigge på mit gamle forslag...

For hvert riffel mag man har med skal man have 500 gram xtra vægt.
Osv for pistol osv.
Det vil gøre folk ikke har 16 mags med yd eller 4 boks mags og vil være super regler 1.1

Offline Profile  

PostPosted: Wed Jul 10, 2013 11:39 am 

Hold (Team): Hedge
Er imod, og alt mit grej ryger ihvertfald til salg hvis det bliver en vedtaget regel. Sus dog til Tyskland hvis i er vilde med regler. Jeg syns ærlig talt der er regler nok i Dansk milsim som det er i dag, og det er næsten sådan at der skal skrues i skyderen fra arrangement til arrangement.

Jeg har INTET imod at pille folk ud med semi, og bruger det gerne - men såsnart jeg står overfor en hel gruppe som er igang med en fremrykning over en vej - ja så er semi ganske enkelt ubrugeligt. For det første er det umuligt at skyde hele banden, for det andet mærker folk så godt som ALDRIG at de bliver ramt med semi hvis de er i løb, pakket ind i platecarrier, hjelm og plastret ind i udstyr fra top til tå.

Det duer heller ikke til at pille folk ud som roder rundt i krat, som mange milsimmere har en forkærlighed for. Personligt bruger jeg burst byger, har altid gjort det og vil altid gøre det. Sidste spil jeg deltog i I Brikby var semi only (eller det blev det) og det dræner ihvertfald min spillelyst totalt.

Og eleminere for høj ROF? Er det ikke derfor at vi bliver kronograferet i dag!?!? Vi bliver jo i forvejen kontrolleret i hoved og røv. Det er jo bare at sætte en ROF grænse, sværere er det ikke. Lad nu være med at pakke dansk milsim ind i endnu flere regler for at vi alle skal være 100 % ens og marchere i takt, det bliver røvhamrende kedeligt.

Brug for mere realisme? Meld jer her og lad os andre lege: http://www2.forsvaret.dk/uddannelsessit ... tside.aspx

MILSIM er ikke virkelighed, det bliver aldrig virkelighed og det kan ikke sidestilles med virkeligheden. Virkeligheden duer ikke altid i en leg.

Last edited by JPDueholm on Wed Jul 10, 2013 11:54 am, edited 4 times in total.

Offline Profile  

PostPosted: Wed Jul 10, 2013 11:45 am 

Hold (Team): Zinox All StarZ
Higgins. Nej du havde bare lavet en rof grænse der gjorde at vi havde så små batterier med at vores rifler havde VERDENS SLØVESTE semi aftræk. = dårlig oplevelse.

Det eneste semi gør er at gøre støttevåben OP as F...!

Udover det Rolf så er det ikke 7.62 kugler vi skyder med, så hvis en person sidder bag noget krat så skal vi nok bruge en 20+ kugler på at skyde igennem det. hvor man i virkeligheden skal bruge 2-3 skud og så ligger han med et ekstra hul i lungen til at trække vejret igennem. Derfor har vi automatisk mere krudt end en rigtig soldat har på sig.

Og en sidste ting er at med semi vil der komme rigtig mange episoder hvor man skyder på en modstander og han så bare kan lunte væk fra en imens man skyder efter ham. = ikke realistisk.

Folk skyder ikke fuld frås til milsim. De skyder Burst på en 5-10 kugler af gangen ca. 95% af tiden

Offline Profile  

PostPosted: Wed Jul 10, 2013 12:23 pm 

Så vidt jeg forstår på regelen er hele ideen med "semi only" at gøre støttevåben OP, da de i øjeblikket er alt for besværlige at bruge i forhold til de fordele det giver at kunne slynge 2000 kugler ud pr. magagsin. Med Semi regler bliver de ligepludsig det eneste, der virkelig kan få folk til at trykke sig.

Omkring det med at man ikke kan få kugler nok ned af banen, er det ikke værre end man kan speed-tappe. Med et 11,1v lipo kan du måske ikke skyde 15-20 kugler/sekundet, men man kan da komme op på en 7-10 stykker, med lidt træning.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 69 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]