It is currently Tue Dec 10, 2019 6:14 pm


All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Medic spørgsmål
PostPosted: Wed Nov 26, 2014 12:10 am 

Joined: Mon Aug 08, 2011 8:25 pm
Posts: 5
Location: Kjøbenhavn
Hold (Team): DAF
Ifm oprettelse af nyt hold, er jeg ikke heeelt sikker på jeg har fattet medic-reglerne, så tilgiv mine dumme noob-spørgsmål.

I "gamle dage" da jeg spillede og MEU fandtes (R.I.P) var det rimeligt simpelt. Blev man skudt, skulle man have en forbinding på.

Som jeg forstår de nye regler skal medics slæbe på både forbinding, TQ, IV og en form for smertebehandling. Skal disse forskellige ting anlægges alt efter hvad der står på woundcard, eller er det stadig kun forbindinger der skal bruges-bruges?

I gamle dage var det sådan at man kunne blive skudt og lappet sammen X gange før man var død-død og skulle retur til basen/hospital. Er det det samme nu eller kan man blive lappet sammen uendeligt? (Det står nemlig ikke specificeret i reglerne)

Er det muligt at se et par eksempler på woundcards?

_________________
SkibDen / "Navy".
DAF MilSim co-founder.
Ex 13th MEU tosse


Top
Offline Profile  
 
 Post subject: Re: Medic spørgsmål
PostPosted: Thu Nov 27, 2014 1:27 am 

Joined: Sun Nov 08, 2009 10:40 am
Posts: 548
Location: Udlandet
Hold (Team): SOE
Arrangøren kan vælge at om der spilles med normale milsim medic regler eller woundcards.

De alm. regler er dem du kender - man kan forbindes x antal gange i forhold til om personen har bodyarmor eller hjelm på.

Woundscards: Der skal du have det grej med ud som du snakker om. Nu kommer jeg helt i tvivl om hvor mange forbindinger der kan lægges. Men der står på woundcards hvad der er sket og hvad man kan gøre.

Hvis en medspiller bliver skudt - så melder han ramt eller lider en heltedød så modstanderen ved han er skudt. Hiver deathrag frem og trækker et woundcard. Det kan være han er skudt i hovedet - men hvis han har hjelm på så er han bare konfus og en medspiller skal hivet fat i ham, så er han i live igen. Ellers går der 5 eller 10 mins så er han kampklar. Men det er super vigtigt at hans medspillere konstatere hvad han fejler, så han kan blive behandlet. Det kan være så simplet som at ryste i hans arm, så er han igang igen. Dette er så også vigtigt for modstanderen at de læser woundcards på dem de har nakket.

Jeg har selv prøvet at blive skudt i Brikby, trækker woundcard og der står at noget i stil med at hvis jeg havde bodyarmor på, så var jeg bevidstløs i 10 mins og mit våben var gået i stykker. Dem som var inde for at seache rummet, gad ikke læse mit woundcard, jeg spurgte dem endda for at være sikker (Mr nice guy). Simpelthen fordi jeg ikke gad at de blev sure når de 10 mins var gået og jeg gik ud for at nakke dem med min pistol.

Nogle af de andre kan komme med nogle fyldestgørende oplysninger omkring hvor meget man må anlægge. Kan virkelig ikke huske det - det er sgu så lang tid siden jeg har været til et dansk milsim :(

Kim

_________________
K. Mikkelsen

SOE-Airsoft.dk


Top
Offline Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net