It is currently Mon Jul 22, 2019 1:22 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: skal vi havde semi-only i de officielle milsim regler?
PostPosted: Tue Oct 04, 2016 7:15 am 

Input til SMG-forslag:

Hvis stemningen er at semi auto m. 1,69 joule max for rifler virker godt, og man ikke ønsker at forstyrre den balance for meget med SMG'er, så kunne man (som Higgins også foreslog) sætte SMG-våbens grænse til 0,99 joule (99 M/S m. 0,2) og så lade dem skyde fullauto.
Så vil riflerne have noget mere rækkevidde, og SMG'erne vil være nichevåben som kan deres egen særlige ting: Fullauto, og semi indendørs.
Måske med en bemærking hæftet på om at høj ROF ikke er velset, og hvis man slæber noget med der har over ROF 25 så har man misforstået konceptet. Bare hvis der skulle have sneget sig en enkelt powergamer ind i milsim-land.

Jeg ved godt at som spillearrangør er det meget mere besværligt at måle ROF end M/S, og det er ren utopi at forestille sig at lave ROF måling på 100 mand før spilstart. Hvis man indfører en version af FA-SMG vil det derfor handle om at få alle til at forstå intentionen med FA-SMG, og så få taget kammeratlige samtaler hvis der er nogen der viser på banen at de ikke havde forstået det alligevel.

Offline Profile  

PostPosted: Tue Oct 04, 2016 7:38 pm 

Hold (Team): THOR
friis wrote:
Det lyder mere som et forslag for sig selv.
Prøv at stille et forslag op så kan vi tage den derfra.

Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk

Tillader mig at være helt uenig her. Vi snakker om at fjerne fordelen fra SMG og den er jeg faktisk helt med på, såfremt man så giver dem lige mulighed med m4 osv. Det kan da på ingen måde være et forslag i sig selv men netop en del af debatten omkring hvordan vi stiller SMG i fremtiden.

Semi Only 1.69 joule vil man skyde i huse så ned på sammel SMG regler. Bum så det fair og mere ens rettet for alle

Offline Profile  

PostPosted: Tue Oct 04, 2016 8:41 pm 

Hold (Team): The Royal Scots
dvdl wrote:

Tillader mig at være helt uenig her.
[/quote]

ja det kan vi jo ikke havde :-)
tænker vi bliver nød til at lave en afstemning. Vil du ikke koge dit forslag lidt ned og skære det ud i pap så det kan proppes i en afstemning?

Offline Profile  

PostPosted: Sun Oct 09, 2016 8:29 pm 

altså det er nu ikke nogen større videnskab, samme joule regler for alle semi only rifler.

Så er det joule der bestemmer om man må skyde i hus eller ej

Offline Profile  

PostPosted: Sun Oct 09, 2016 9:00 pm 

Hold (Team): The Royal Scots
Det er ikke et spørgsmål om videnskab men om du gerne vil havde noget lavede om i reglerne. Da det er dig der har en ide om hvordan det skal være ville det være meget letter hvis du ville rises det op. Men det skal da ikke være det der gør det så jeg vil forsøge at opsummere hvad der er blevet skrevet:

semi only for rifler.
smg må skyde 1,69 joule ude, 1,2 joule hvis man vil skyde inde, smg med 0,99 joule må skyde auto

rigtig forstået?

Offline Profile  

PostPosted: Tue Nov 08, 2016 11:23 pm 

Nej ingen fuld auto semi only jo :) Men giv SMG mulighed for at gå op i joule som en m4 nu den ikke kan skyde fuld auto.

Vil man så gerne ha en skyder til bykamp m4 smg osv så kan man gå ned i joule og så må man skyde i huse.

Alle Semi only skydere 1,69 joule = ingen skud i hus
Alle semi only skydere 1,2 joule = Man må skyde i huse

Offline Profile  

PostPosted: Sat Feb 24, 2018 11:40 pm 

Hold (Team): Kronjyllands Hardball Gruppe
Jeg tillader mig lige at sætte lidt "ild" i debatten igen.
Jeg er for nylig fået fra riffelskytte til SMG.
Det er rigtigt, at der er meget få SMG i spil. En smule i hyggespil men ingen i milsim. Med regelændringen lukker det da også helt for lysten til det.

Undskyldningen med at "de må også skyde indendørs" giver jeg ikke meget for. Ved man, at man bevæger sig ind, har man tid og mulighed til at trække en pistol.

Hvad med at give SMG gruppen blot en smule liv ved at tillade 3-skuds burst? Det er flere SMG født med in the real World, så helt off-sim er det jo ikke, og giver da et lille incitament for dem. Naturligvis stadig semi only indendørs

Offline Profile  

PostPosted: Tue Mar 06, 2018 7:58 pm 

Hold (Team): RAW
Fordelen ved SMG er at de i milsim reglerne ikke har nogen sikkerhedsafstand, så du kan bruge den ude som inde.
I f.eks M02 eller Nymindegab terræn er der massere af steder hvor kamp afstandende hurtigt er under 10m. Der vil et SMG langt nemmere kunne presse på fordi de netop ikke har nogen sikkerhedsafstand, mens alle andre rifler og LMG stort set kun kan forsøge at flankere eller trække sig tilbage.

Ja man kan selvfølgelig trække en pistol, men langt de fleste alm. riffelskytter har ikke pistol på sig.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]